VERANDERENDE ROL VAN DE GROOTHANDEL

VAN B2B NAAR B2P

VERANDERENDE ROL VAN DE GROOT HANDEL

VAN B2B NAAR B2P

Het koopgedrag verandert sneller dan ooit. Via diverse kanalen zoekt de klant naar een product of contact met uw organisatie. Hij verwacht dat deze kanalen naadloos op elkaar aansluiten. Naast het traditionele B2B bedrijfsmodel is er plaats voor het B2P model waarbij de consumentbeleving centraal staat. Door product keuze, gemak, prijs en beleving van online en offline winkels te combineren, maakt het niet langer uit waar uw voorraad ligt of via welk kanaal de consument komt. En zo verandert niet alleen het verkoopproces maar de gehele logistieke keten want een B2P strategie vraagt een geheel andere benadering dan een B2B strategie. Dit brengt een geheel andere dynamiek met zich mee en vereist andere processen en bedrijfsvoering.

RESPONSIEVE KETEN

Traditioneel stroomden producten van de producent naar de groothandel en via het retail distributiecentrum naar de winkel of het e-commerce distributiecentrum.

Door het veranderde koop- en bestelgedrag verandert de responsieve keten in een keten met vele dwarsverbanden.

Infographic-b2b naar b2p

DOWNLOAD DE INFOGRAPHIC
VAN B2B NAAR B2P

 

TRADITIONELE KETEN

RESPONSIEVE KETEN

HUIDIGE KETEN