TECHNISCHE GROOTHANDEL

ONDERSCHEIDEND VERMOGEN

TECHNISCHE GROOT
HANDEL

ONDERSCHEIDEND VERMOGEN

De Technische groothandel ervaart steeds meer concurrentie van andere schakels binnen de keten. Consumenten zoeken rechtstreeks contact met de producent, ook openen producenten eigen winkels en zo zijn er ook groothandelsbedrijven die zelf een eigen retailkanaal beginnen.

De Technische groothandel die actief is in de consumentenmarkt richt zich steeds meer op het ondersteunen van retailers. Zij ontwikkelen collecties of soms een eigen merk, passen het assortiment aan, ondersteuning bij het inrichten van de schapen en zelf de ondersteuning via social media. Onderscheidend vermogen door Customer intimacy. In het B2C segment houdt de Technische groothandel zich steeds nadrukkelijker bezig met positionering.

Binnen het B2B segment focust de Technische groothandel zich steeds meer op operational excellence om zo onderscheidend te zijn. Logistieke oplossingen door samenwerking, optimalisatie van processen en efficiënt warehouse management zijn belangrijk binnen dit segment. Sommige technische groothandels vertonen sterke kenmerken van logistieke dienstverleners met het verschil dat de technische groothandel nog veelal voorraadhoudend is.

ÉÉN SYSTEEM VOOR DE GEHELE BEDRIJFSVOERING

NAV365 Commerce is de standaardoplossing voor technische groothandels. De oplossing levert dan ook de diepere en meer geavanceerde functionaliteiten die uw gebruikers verwachten. Dankzij onze jarenlange ervaring in de sector en een sterk uitgebouwde user community, zorgen wij voor de invulling van de meest specifieke gebruikersbehoeften.

En hierbij verdient de aandacht voor eenvoud steeds de hoogste prioriteit. Enkele voordelen NAV 365 Commerce:

HOUD UW VOORRAAD ONDER CONTROLE

In groothandel en distributie verwachten klanten een hoog serviceniveau. Maar in een wereld van slinkende marges is het zaak om de voorraad goed onder controle te houden. NAV365 Commerce geeft u direct inzicht in het voorraadverloop, waarschuwt u over traag roterende voorraden, het niveau van het bestelpunt, etc… Dankzij de Artikel-Cockpit houdt u permanent de vinger aan de pols wanneer het om optimale voorraden gaat.

BETER EN SLIMMER INKOPEN

Net zoals andere ERP-systemen maakt ook NAV365 Commerce gebruik van een inkoopvoorstel voor de berekening van de behoeften. NAV365 Commerce gaat hierin echter verder.
Vanuit onze Inkoop-Cockpit krijgt u niet alleen zicht op wat er besteld moet worden, maar wordt u tevens geadviseerd over het minimum (franco) orderbedrag. Ook kan u offertes aanvragen bij leveranciers en deze onderling vergelijken. De NAV365 Commerce reserveringsystematiek maakt het altijd mogelijk om op een optimale manier artikelen toe te kennen aan verkooporders. Eventuele wijzigingen in het leveringsproces worden direct gecommuniceerd naar het verkoopteam.

MEER EN GEMAKKELIJKER VERKOPEN

NAV365 Commerce biedt aan de verkoopdienst de nodige tools om op een efficiënte manier te verkopen. Met meerdere prijs- en kortingsgroepen, korting over korting, kortingen over het totaal, kan u de meest diverse combinaties maken om de juiste prijs aan uw klant te bieden. Met NAV365 Commerce houdt u ook het verkoopproces van offerte tot en met factuur volledig onder controle. Dankzij het flexibele systeem van “process flows” kan u het proces aanpassen volgens uw eigen werkwijze. U bepaalt zelf de facturatiewijze en -frequentie via de facturatierun functionaliteit. En met de Klantencockpit krijgt u een grafische weergave van de performantie-indicatoren die u belangrijk vindt.

MAGAZIJNPROCESSEN BETER STROOMLIJNEN

Met NAV365 Commerce optimaliseert u de magazijnen en de processen die hierop inspelen. Snelheid en accurate afhandeling van magazijntransacties staan hierbij centraal. Diverse verzamel- en verzendmogelijkheden geven de flexibiliteit die u zoekt voor het optimaal bedienen van uw klanten. Verpakken in colli’s, stickeren, scannen, cross-docking, werken met expediteurs en transporteurs, … het is allemaal mogelijk binnen de NAV365 Commerce modules.
En wenst u één centrale logistieke afhandeling voor de diverse fiscale entiteiten binnen uw bedrijvengroep? Dat kan! Wij behandelen dit netjes met onze Multi-Finance/Single Logistics module.

E-COMMERCE

Een oplossing voor groothandelsbedrijven is niet compleet als deze niet naadloos integreert met een e-commerce oplossing. NAV 365 Commerce biedt u een standaard integratie met een of meerdere webshops, waarbij o.a. klant- en artikelgegevens, order- en factuurhistorie en klant specifieke prijsafspraken standaard worden uitgewisseld.

HET BEHEER VAN PRODUCTDATA EN -CONTENT

Indien u beschikt over een groot aantal (snel wisselende) artikelen met veel (technische) productkenmerken, dan zult u herkennen dat het beheer van deze gegevens zeer arbeidsintensief is, zeker als u deze ook via de website aan uw klanten beschikbaar wilt stellen.

NAV 365 Commerce beschikt over een naadloze integratie met een Product Informatie Management (PIM) systeem. Een PIM biedt u de volgende voordelen:

  • Al uw productgegevens (omschrijvingen kenmerken, datasheets, plaatjes en filmpjes) op één plek
  • Betere multichannel marketing (meedere talen, meerdere kanalen)
  • Sneller nieuwe producten op de markt brengen
  • Effectieve e-commerce

NAADLOZE INTEGRATIE MET OFFICE 365

NAV 365 Commerce heeft een verregaande integratie met Office 365. Deze combinatie biedt u de volgende voordelen:

  • Het vertrouwde Word, Excel, SharePoint en Outlook
  • Power BI voor overzichtelijke management dashboards
  • Power Apps om snel en eenvoudig apps te maken
  • Flow om applicaties ‘aan elkaar te knopen’ en zodoende processen verder te optimaliseren.